Легалізація оплати праці у місті

Яку відповідальність несе роботодавець, котрий використовує працю громадян без належного оформлення трудових відносин

Робота виконавчих органів міської ради щодо легалізації заробітної плати в місті, наповнення бюджету.

      Основним джерелом наповнення місцевих бюджетів є податок з доходів фізичних осіб. Ці кошти спрямовуються на вирішення соціальних проблем кожного населеного пункту, якісне медичне обслуговування, належний рівень освіти та культури. Зменшення заборгованості із заробітної плати чи легалізація доходів - це не тільки надходження до бюджету, але й захист прав та законних інтересів платників податків.

На сьогодні одним із головних напрямків роботи виконавчих органів міської ради є легалізація заробітної плати та робочих місць в місті.

Для виявлення робітників, які працюють у суб’єктів господарювання без офіційного оформлення трудових відносин, організовано та проведено наступну роботу:

- утворена Координаційна рада з питань виявлення причин безприбуткової діяльності та прихованої зайнятості суб’єктів підприємництва при виконавчих органах міської ради, до складу якої увійшли  представники виконавчих органів міської ради, Херсонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Херсонській області та Херсонського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області. Пріоритетним напрямком роботи Координаційної ради визначено виявлення прихованої зайнятості та розробка заходів стосовно запобігання даним явищам;

- утворені районні робочі групи з питань легалізації оплати праці та зайнятості населення, повноти сплати внесків до соціальних фондів.

Протягом 2017 року робочими групами здійснено 130 рейдів, обстежено 1084 суб’єкти господарювання, у 108 – виявлено 149 неоформлених працівників.   

Це свідчить про те, що не всі приватні підприємці прагнуть оформити трудовий договір зі своїм найманим працівником належним чином. А між тим, оформлення трудових відносин у встановленому законодавством порядку, офіційне отримання заробітної плати - це державний захист від незаконного звільнення, безпечні умови праці, гарантоване право на відпочинок, своєчасно виплачена легальна заробітна плата, страховий стаж та можливість при досягненні пенсійного віку мати гідне пенсійне забезпечення.

Значна увага приділяється підприємствам, керівники яких мінімізують заробітну плату. 

Херсонська об’єднана  державна податкова інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області та Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області щомісячно інформують Херсонську міську раду  про факти отримання зарплати в розмірах менше мінімального та про суб’єктів господарювання, якими від господарської діяльності за рік отримані значні валові доходи при мінімальній кількості працюючих.

Ці дані опрацьовуються на засіданнях комісій міської та районних у місті рад. Протягом 2017 року проведено 68 засідань з 555 суб’єктами господарювання, на яких керівників підприємств зобов’язали дотримуватися чинного законодавства.

Активне співробітництво міської та районних у місті рад, управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні, Херсонської об’єднаної Державноюї податкової інспекцієї  Головного управління ДФС у Херсонській області дозволило досягти певних результатів, так протягом 2017 року:

-  зареєстровано 75 трудових договорів на підприємствах, на яких, під час обстежень робочими групами, виявлені порушення, внаслідок чого, місцевий бюджет отримав додатково  465,0 тис.грн.;

- загальна чисельність найманих працівників збільшилася на 0,6 %;

- питома вага працівників, відносно яких зафіксовано порушення трудового законодавства, зменшилася на 2%;

-  питома вага приватних підприємців, що офіційно використовують працю найманих працівників, збільшилася на  14,5 %;

- на 33,4% збільшився фонд оплати праці штатних працівників по місту.

Аналізуючи проведену протягом 2017 року роботу з легалізації оплати праці в місті, можна зробити висновок, що херсонці досі погоджуються на працевлаштування без офіційного оформлення. Внаслідок чого, бюджет втрачає кошти у вигляді несплачених податків, а самі громадяни – соціальні гарантії.

На сьогодні дуже важливо дотримуватися обраної нами стратегії. Тільки завдяки спільним заходам органів місцевого самоврядування, Пенсійного фонду, податкових та державних виконавчих служб ми досягнемо позитивних результатів у питанні контролю за додержанням законодавства про оплату праці.