Р Е З О Л Ю Ц І Я громадських слухань щодо проєкту міського бюджету на 2020 рік

Р Е З О Л Ю Ц І Я
громадських слухань щодо проєкту міського бюджету на 2020 рік

 м. Херсон

09.12.2019 року

За ініціативою міського голови та на виконання Статуту громадим. Херсона у приміщенні Херсонської міської ради (за адресою: м. Херсон, просп. Ушакова, 37) 09.12.2019 о 09:00 відбулися громадські слухання,на яких розглядався проєкт міського бюджету на 2020 рік(далі − Проєкт).

Громадська радапри Херсонському міському головізапропонувала внести наступні зміни доПроєкту:

1. Збільшити дохідну та витратну частини загального фонду вПроєкті на 17 924 700 грн та розподілити видатки наступним чином, зокрема:

- управлінню соціальної політики для фінансування цільової програми безоплатної первинної правової допомоги − 450 000 грн;

- управлінню соціальної політики на формування фонду допомоги мешканцям Херсона в разі важких захворювань − 7 000 000 грн;

- управлінню транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку
на поточний ремонт, утримання об’єктів дорожнього господарства,
або на виконання програми придбання автобусів (із зарахуванням
їх до спеціального фонду) − 4 847 700 грн;

- управлінню транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку різницю між потребами ВКП "Херсонелектротранс" на забезпечення заробітної плати та вартості виробничої електроенергії і попередньо передбаченої суми компенсації пільгового проїзду окремими категоріями громадян − 5 101 500 грн;

- на вирішення інших нагальних проблем міста − 525 500 грн.

2. Виключити з дохідної частини за загальним фондом збір за місця
для паркування транспортних засобів на суму 523 500 грн, скасувати справляння плати за паркування до впровадження порядку такого справляння відповідно до діючого законодавства, зокрема з виключенням можливості готівкової оплати та передачі парковок комерційним структурам.

Міській раді припинити діяльність та ліквідувати КП «Сервіс-центр», Управлінню транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку звернутись
до ДАСУ з клопотанням про аудиторську перевірку фінансово-господарської діяльності вказаного підприємства.

3. Скасувати фінансування по загальному фонду видатків
для компенсації виплат за пільговий проїзд електротранспортом Управлінню соціального захисту на суму 51 898 500 грн. Зазначену суму виділити
для дофінансування видатків на забезпечення заробітної плати та вартості виробничої електроенергії і попередньопередбаченої суми компенсації пільгового проїзду окремими категоріями громадян Управлінню транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку. Вищевказаному головному розпоряднику бюджетних коштів проводити фінансування через казначейські рахунки видатків на заробітну плату і виробничу електроенергію КП «Херсонелектротранс», в межах затвердженого фінансового плану на 2020 рік.

4. Додати доПроєктупункт, яким Управлінню транспортної, дорожньої інфраструктури і зв’язку разом з Департаментом бюджету і фінансів доручити відкриття казначейського рахунку за спеціальним фондом міського бюджету для зарахування КП «Херсонелектротранс» виручки
від перевезення не пільгових категорій пасажирів, та здійснення інших поточних видатків, крім заробітної плати і вартості виробничої електроенергії.

5. Виключити зПроєкту видатки по загальному фонду Управління культури на фінансування цільової комплексної програми розвитку туризму в місті на суму 578 395 грн, натомість запланувати ці кошти, як видатки Управлінню соціальної політики для фінансування фонду допомоги мешканцям Херсона в разі важких захворювань.

6. Додати доПроєкту пункт, яким головним розпорядникам забороняється ініціювати в 2020 році проведення докапіталізації
та/або здійснення фінансової допомоги комунальним  підприємствам ХМР, крім МКП ВУВКГ («Міськводоканал») та КП «Херсонтеплоенерго»,
в т.ч. при внесенні змін до бюджету протягом року.

 

Крім того, Громадська радапри Херсонському міському головінадала такі пропозиції щодо змін у структурі та удосконалення діяльності міської ради:

1. В разі програшу міською радою апеляції з приводу рішення судупро скасування нормативної грошової оцінки (НГО) 1 кв.м. землі, Департаменту землекористування та землевпорядкування розробити,і з дотриманням передбачених законом процедур, та впровадити регуляторний акт з встановлення актуального розміру НГО до 30.06.2020.

Міському голові створити робочу групу з представників зазначеного департаменту, а також Департаменту бюджету і фінансів, депутатів міської ради, представників Громадської радипри Херсонському міському головідля контролю над підготовкою регуляторного акта та його проходженням
з метою запобігти повторенню процедурних порушень.

2. Міському голові забезпечити повне виконання керівниками діючих комунальних підприємств міської ради виконання ч.8 ст. 78 Господарського кодексу про оприлюднення на сайті ради звітності, зокрема, квартальних
і річних фінансових звітів за ф.1 і ф.2, звітів про укладені договори
і кредиторську заборгованість, біографій директорів.

3. З 26 жовтня 2020 року міській раді провести ліквідацію районних
у місті рад. Унаслідок чого, не проводити чергові місцеві вибори до цих рад. Департаменту бюджету і фінансів зробити розрахунок зменшення річної потреби у дотаціях бюджетам нижчого рівня, що виникне внаслідок ліквідації рад. Виконавчим органам міської ради розробити та до 30.06.2020 винести на розгляд міській раді проєкт рішення щодо зміни структури виконавчих органів міської ради, у зв’язку із зазначеною ліквідацією; розробити і подати на розгляд міської ради проєкт рішення щодо внесення змін до міського бюджету для розподілу економії, що утвориться у разі цих змін, зокрема − для збільшення видатків головних розпорядників,
до адміністративного підпорядкування яких перейдуть працівники ліквідованих районних у місті рад, їх апаратів та інших підрозділів.

4. Відділу з питань запобігання, виявлення корупції та внутрішнього аудиту спільно з громадськістю розробити до 01.02.2020 і подати на розгляд та затвердження виконавчому комітету міської ради проєкт рішення щодо застосування конкурсних механізмів при визначенні одержувачів бюджетних коштів з числа неприбуткових громадських організацій чи суб’єктів підприємницької діяльності головними розпорядниками Управління соціального захисту, Управління культури, Управління молоді і спорту
для фінансування видатків за цільовими програмами «Діти Херсона», «Ветеран», «Діти», «Молодь Херсона», програм розвитку футболу, сприяння розвитку гандболу, «Соціальний захист», соціального замовлення на надання послуг ВІЛ-інфікованим, та інших можливих видатків, якими передбачено одержання бюджетних коштів не бюджетними організаціями.

 

Пропозиції громадськості доПроєкту:

 

1. Виключити з Проєкту фразу «за умови відсутності заборгованості
за комунальні послуги» стосовно фінансування «теплих кредитів» ОСББ,
так як відповідно до чинного законодавства ОСББ не несуть колективної відповідальності. У разі не прийняття даної пропозиції, норму «за умови відсутності заборгованості за комунальні послуги» прописати
для фінансування капітального ремонту будинків згідно «Титульного списку»;

2. Здійснювати фінансування комунальних підприємств за умови зростання фінансових результатів діяльності, зростання ефективності роботи, направлених на отримання прибутку;

3. Передбачити фінансування видатків на проведення виконання будівельних робіт житлового будинку по вул. Патона, 4 у сумі 200 тис грн;

4. Збільшити видатки на військово-патріотичне виховання учнівської молоді в навчальних закладах міста;

5. Забезпечити навчальні заклади фільтрами для очищення питної води;

6. Передбачити виділення коштів на проведення інвентаризації вигрібних ям;

7. Передбачити виділення коштів на проведення інвентаризації свердловин, що знаходяться в приватній власності;

8. Передбачити виділення коштів громадській організації «Рішення» (голова БАГНЕНКО Ю.) на погашення витрат, пов’язаних зі збором відпрацьованих батарейок у сумі 60 тис. грн (у розрахунку 5 тис. грн
на місяць);

9. Передбачити виділення коштів громадській організації «Центр розвитку особистості «Берегиня» у сумі 20 тис грн на друк 1000 примірників українського етнічного календаря-книжечки для популяризації української культури серед дітей та дорослих;

10.  Скасувати видатки за загальним фондом КП «Гарантія»
та КП «Парки Херсона», які спрямовані на утримання зоокутку
та забезпечення чистоти на територіях парків та скверів, із подальшим здійсненням зазначених видатків головним розпорядником бюджетних коштів, департаментом житлово-комунального господарства, з визначенням надавачів послуг на тендерних засадах;

11.  Передбачити у Проєкті кошти на фінансування розробки генплану міста;

12. Передбачити фінансування програми розвитку велоінфраструктури на 2020 рік;

13.  Візуалізувати видатки на утримання органів місцевого самоврядування, що заплановано у Проєкті у розрізі витрат та опублікувати на сайті;

14.  Обов’язкове звітування управлінь та департаментів міської ради про результати своєї діяльності;

15.  Візуалізувати у Проєкті планові показники надходжень податку
на доходи фізичних осіб у розрізі установ, організацій та підприємств;

16.  Провести аудиторську перевірку фінансово-господарської діяльності за 2017-2019 роки таких комунальних підприємств: «Гарантія», «Парки Херсона», «Сервіс-Центр», «Сервіс-Опт».

 

Територіальна громада міста Херсона, заслухавши та обговоривши доповідь директора департаменту бюджету і фінансів ПІДПЕРИГОРИ Р. «Про проєкт міського бюджету на 2020 рік»

 

Вирішила:

 

1.  Проєкт міського бюджету на 2020 рік взяти до відома.

2. Враховуючи зауваження та пропозиції представників територіальної громади, висловлені в ході проведення Громадських слухань щодо проєкту міського бюджету на 2020 рік, рекомендувати міському голові організувати роботу щодо їх послідовного і дієвого відпрацювання.

3. Опублікувати цю резолюцію в місцевих засобах масової інформації та розмістити на офіційному сайті Херсонської міської ради.

 

 

Головуючий, голова Громадської
ради при міському голові                                      О. МОШНЯГУЛ