Дніпровський потенціал, логістика і туризм

Трав. 17 2012 | Управління громадських зв'язків Херсонської міської ради

Співробітництво Херсона та Миколаєва значно підсилить можливості і подальшу роботу в реалізації Стратегії розвитку Херсонско-Миколаївського субрегіона «Золота дельта» - вважає  керівник проектів Агентства США з міжнародного розвитку USAID Говард Окман.

Серйозні домовленості щодо практичного втілення цього плану були досягнуті під час зустрічі з Володимиром Сальдо і його миколаївським колегою Володимиром Чайкою. Говард Окман – американський вчений, який більше 12 років займається програмами економічного розвитку, росту промисловості та національної конкурентоспроможності в Україні.  Новий проект «Золота дельта» - це Стратегічний план, який охоплює не тільки географічну територію Миколаївської та Херсонської міських рад, а й Білозерський, Голопристанський, Цюрупинський райони Херсонської області та три райони Миколаївщини: Баштанський, Жовтневий і Миколаївський. Звідси й назва - Херсонско-Миколаївський субрегион.

Представники програми «Локальні інвестиції та національна конкуренція», що працюють у рамках агенства USAID, акцентують увагу саме на основній ролі мерів як у координації, так і в розробці цього проекту. «У містах напрацьований досвід, який допоможе районам у розвитку їх економіки, а, відповідно і розвитку субрегіону», - вважає Говард Окман.

   Цілей у проекту декілька, але всі вони спрямовані на поліпшення економічного потенціалу міст і районів, де він буде реалізований. Це збільшення кількості робочих місць, ріст приватних інвестицій з використанням інноваційних технологій через залучення реальних інвесторів.

Для співробітництва обрано кілька українських міст: Луганськ, Одеса, Луцьк, Рівне, Нова Каховка, Херсон і Миколаїв.

Під час зустрічі Володимир Сальдо окреслив американським партнерам зацікавленість Херсона у спільній з Миколаєвом роботі. Мер пов'язує її перспективи не тільки територіальною близькістю, хоча ця умова відіграє значну роль при розробці програми.

 «Нас цікавить розвиток дніпровського потенціалу, водного транспорту через використання потужностей Херсонського та Миколаївського портів, зернових терміналів компанії «Нибулон». Я був у Ростові-на-Дону та бачив, наскільки завантажений Дон. У нашого Дніпра більші можливості, але зараз вони використовуються недостатньо. Це перший серйозний напрямок у програмі, що дасть економічний ефект. Другий напрямок – розвиток логістики – потужностей для зберігання сільськогосподарської продукції, якою так багата Херсонщина, наприклад, уздовж траси «Миколаїв-Херсон». Природно, що ми націлені на їх організацію саме в Херсоні, тут, в обласному центрі. І третій напрямок – туризм, розвиток туристичного бізнесу та сфери відпочинку. У цьому значний економічний потенціал нашого міста».

Прикладом такого співробітництва Володимир Сальдо називає загальний менеджмент на миколаївському заводі «Океан» та на Херсонському суднобудівному заводі, що вже зараз дає можливість для збільшення обсягів будівництва суден, у тому числі, повнокомплектних. А також створення в Херсоні оптового ринку та сховищ сільськогосподарських продуктів, що дозволить насичувати оптову і роздрібну торговельні мережі Херсона та Миколаєва продукцією за більш доступними цінами.

 Співробітництво в рамках проекту «Локальні інвестиції та національна конкуренція» Херсон почав у 2009 році. Тоді ж міською радою був затверджений Стратегічний план економічного розвитку міста, до якого увійшла програма по економічному партнерству з Миколаєвом. Наступним кроком стало підписання в червні минулого року Протоколу про наміри по розробці та впровадженню субрегіонального економічного плану. 

Визначенням конкретних його напрямків займається Комітет стратегічного розвитку, очолюваний  В.Сальдо. До складу Комітету увійшли представники виконавчих органів міської ради, бізнесу, депутати.  

 Такими напрямками Комітет вважає:

1. Розвиток сільського господарства та переробки 

2. Морегосподарський комплекс (суднобудування, інфраструктурний розвиток)

3. Створення умов для залучення інвестицій (внутрішніх і зовнішніх)

4. Рекреацію і туризм

5. Розвиток та підтримку малого і середнього бізнесу

На зустрічі мерів і керівника проекту ухвалене рішення щодо розробки короткострокової програми співробітництва – плану на найближче півріччя. Вже влітку цього року після його узгодження та затвердження програми міською радою почнеться практична робота.

Проект передбачає, що територія між Херсоном і Миколаєвом поступово придбає значення  логістичн - промислового коридору, який буде розвиватися як з боку Херсона, так і з боку Миколаєва. У процесі реконструкції доріг між двома обласними центрами потрібно передбачити виділення частини земель під індустріальні парки, логістичні комплекси. Такими точками росту будуть села, розташовані вздовж траси Херсон-Миколаїв: Чорнобаївка, Киселівка, Клапая, Петровське, Посад-Покровське, Шевченково, станція Котлярово, а також Новоодеський район Миколаївщини.

Привабливими для розвитку будуть землі між автомагістраллю та залізницею. Згодом узбережжя Дніпровського лиману може бути використане для річкових і морських перевезень.