Ігор Козаков наголосив на важливості дотримання протиепідемічних заходів для херсонських рестораторів

Черв. 30 2020 | Управління громадських зв'язків Херсонської міської ради

Перший заступник міського голови звернувся до херсонських рестораторів.

"У зв’язку з поширенням COVID-19 Головне управління Держпродспоживслужби проводитиме рейди-перевірки в закладах громадського харчування. Аби ви всі були готові до перевірок, Держпродспоживслужба розробила рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів", - підкреслив Ігор Козаков.

Мова йде, зокрема, про таке:

1. Перед початком зміни необхідно проводити температурний скринінг усім працівникам.
Працівники, в яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 або ознаки респіраторних захворювань не допускаються до виконання обов'язків.
Після вимірювання температури тіла контактним термометром, його обов’язково слід дезінфікувати.

2. На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) необхідно організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів. Розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

3. У закладі громадського харчування біля місць потенційного скупчення людей має бути нанесене маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1,5 м.

4. У закладі громадського харчування необхідно забезпечити дотримання відстані не менше 1,5 м між сусідніми столами та розміщення не більш як чотирьох клієнтів за одним столом (без урахуванням дітей віком до 14 років), або столи відокремлені один від одного суцільною перегородкою, або в наявності відокремлення частини стола перегородкою, що унеможливлює контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони.

5. Меню має бути розміщене для безконтактного ознайомлення біля входу або місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфекційним засобом. Або має проводитись видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією.

6. Видача замовлень має здійснюватися в багаторазовому посуді, оскільки наявні умови для його миття при високих температурах у посудомийній машині з використанням миючих засобів. Також користуйтеся одноразовим посудом з картону або паперу. Прибори й кондименти до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) - в індивідуальній упаковці.

7. Забезпечуйте можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.

У закладах, що здійснюють обслуговування на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:

- прийом замовлень проводити дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через працівників закладу, які здійснюють обслуговування клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);

- не допускати очікування в черзі (в тому числі для користування санвузлами) в приміщенні закладу;

- видачу замовлень клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснювати через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;

- видачу замовлень на виніс здійснювати виключно в закритій тарі/упаковці;

- персонал, що здійснює обслуговування на відкритих (літніх) майданчиках, повинен отримувати замовлення та здійснювати розрахунок без входу до приміщення.

У закладах, що здійснюють обслуговування в приміщенні:

- заборонено самостійний вхід відвідувачів до закладу без супроводу працівника закладу (це обмеження вводиться з метою контролю відвідувачів та санітарною обробкою столиків після кожного гостя закладу. Аби власникам ресторанів та кафе було зручно контролювати, чи продезінфікований столик після кожного відвідувача та чи дотримано соціальну дистанцію. Співробітник закладу має зустріти гостя на вході та провести його за вже продезінфікований столик);

- заборонити функціонування дитячих кімнат;

- заборонити проведення свят, банкетів, майстер-класів, публічних подій тощо, в яких беруть участь більше 10 осіб;

- заборонити приготування їжі на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);

- заборонити функціонування буфетів (окремих зон) самообслуговування, в тому числі для самостійного наливу напоїв клієнтами.

Не варто забувати також дбати про своїх співробітників. Не допускайте до роботи людей з груп ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)», затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 р. № 722.
А також дотримуйтесь наступних правил:

1. Працівники закладів громадського харчування, в тому числі ті, які видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор, окуляри (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс) та одноразові рукавички (ЗІЗ)

2. У закладі для працівників створити умови для ретельного миття рук з милом або обробки їх антисептиком після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора, одноразових рукавичок

3. Адміністрації закладу громадського харчування провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль за дотриманням зазначених правил

4. Забезпечити постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах /пеленальних кімнатах. Використання багаторазових рушників заборонено

5. Проводити вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук працівників і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни

6. Персонал повинен бути ознайомлений з вимогами щодо регулярного миття рук з милом або обробкою їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо , утримання від дотиків обличчя руками.

Потрібно вести облікові журнали:
- санітарної обробки приміщень, поверхонь, тощо
- температурного скринінгу працівників
- журнал приготування дезінфікуючих засобів (час приготування, та спосіб, зазначений в інструкції – наприклад, 1 таблетка на ____ літрів води);
- окремо зберігати накладні на придбання дезінфікуючих засобів

"Правил багато, але ми впевнені, що прочитавши їх уважно, ви не побачите нічого з того, що неможливо було б виконати при серйозному підході до роботи. Будь ласка, донесіть дану інформацію до відома ваших співробітників та клієнтів", - зауважив перший заступник міського голови.